Beyoncé - Listen 가사/해석/번역

 Beyoncé - Listen 가사/해석/번역








Listen to the song here in my heart

제 마음에 있는 소릴 들어봐요


A melody I start but can't complete

시작했지만 끝을 맺을 수는 없는 그런 멜로디를


Listen to the sound from deep within

내 마음 속 깊숙이 있는 소릴 들어봐요


It's only beginning to find release

탈출구를 찾기 위한 시작일 뿐인 그 소리를


Oh, the time has come for my dreams to be heard

아 이제 제 꿈을 얘기할 시간이 왔어요.


They will not be pushed aside and turned

그건 미뤄둘 수 없고 당신의 것이 될 수도 없는 이야기에요.


Into your own all 'cause you won't Listen

왜냐면 당신은 내 말을 듣지 않으니까요.


Listen, I am alone at a crossroads

들어요. 전 교차로에 홀로 서 있어요


I'm not at home in my own home

집에 있으면서도 집에 있는 것 같지 않네요


And I've tried and tried to say what's on my mind

전 제 마음속에 있는 걸 말하려고 정말 많이 노력했어요


You should have known (oh)

당신은 그걸 알았어야 해요



Oh, now I'm done believing you

전 이제 당신을 믿지 않을 거에요


You don't know what I'm feeling

당신은 내 기분이 어떤지 몰라요


I'm more than what you made of me

저는 당신이 만들어낸 것 이상의 존재에요


I followed the voice you gave to me

저는 당신이 준 목소리를 따랐지만


But now I've gotta find my own

이제 나만의 목소리를 찾을 거에요


You should have listened,

there is someone here inside

당신은 들었어야 했어요, 제 마음에 있는 소리를.


Someone I thought had died so long ago

오래 전에 죽어버렸다고 생각한 누군가의 말을.


Oh, I'm screaming now

and my dreams will be heard

제가 지금 소리지르고 있잖아요,

나중에 제 꿈을 결국 말할 거에요.


They will not be pushed aside or worse

그건 미룰 수 없고 당신에겐 더 나빠질 수도 없는 이야기예요.


Into your own all 'cause you won't Listen

왜냐면 당신은 내 말을 듣지 않으니까요.


Listen, I am alone at a crossroads

들어요. 전 교차로에 홀로 서 있어요


I'm not at home in my own home

집에 있으면서도 집에 있는 것 같지 않네요


And I've tried and tried to say what's on my mind

전 제 마음속에 있는 걸 말하려고 정말 많이 노력했어요


You should have known (oh)

당신은 그걸 알았어야 해요


Oh, now I'm done believing you

전 이제 당신을 믿지 않을 거에요


You don't know what I'm feeling

당신은 내 기분이 어떤지 몰라요


I'm more than what you made of me

저는 당신이 만들어낸 것 이상의 존재에요


I followed the voice you gave to me

저는 당신이 준 목소리를 따랐지만


But now I've gotta find my own

이제 나만의 목소리를 찾을 거에요


I don't know where I belong

난 내가 어디에 있는지 모르겠어요



But I'll be moving on

하지만 전 계속 움직일 거에요


If you don't, if you won't

당신이 안 한다면, 안 할 거라면


Listen to the song here in my heart

내 마음속에 있는 소리를 들어봐요


A melody I start but I will complete

제가 시작했지만 끝을 맺게 될 그 멜로디를


Oh, now I'm done believing you

전 이제 당신을 믿지 않을 거에요


You don't know what I'm feeling

당신은 내 기분이 어떤지 몰라요


I'm more than what you made of me

저는 당신이 만들어낸 것 이상의 존재에요


I followed the voice you think you gave to me

저는 당신이 나한테 줬다고 생각했을 그 목소리를 따랐지만


But now I've gotta find my own

하지만 나는 이제 내 목소리를 찾을 거에요.


My own.

내 목소리를요.




사진출처(photograph source) : Google 










댓글

Designed by JB FACTORY