All of me - John Legend 가사/해석/번역

All of me - John Legend 가사/해석/번역





[Verse]


What would I do without your smart mouth


너의 지혜로운 말없이 내가 무얼 할 수 있을까


Drawing me in, and you kicking me out


날 끌어들이고는, 다시 날 내쫓는구나 


Got my head spinning, no kidding, I can’t pin you down


머리는 돌고있고, 정말이지, 널 잡아둘 수가 없어


What’s going on in that beautiful mind


그 아름다운 마음에 무슨 일이 일어난거야


I’m on your magical mystery ride


난 네 신비하고 마법같은 것에 타있어


And I’m so dizzy, don’t know what hit me, but I’ll be alright


그리고 난 너무 어지러워, 무언가 날 쳤는지도 모르겠어, 하지만 괜찮아질거야



[Bridge]


My head’s under water


내 머리는 수면 아래 있지만


But I’m breathing fine


난 숨을 잘 쉬고있어


You’re crazy and I’m out of my mind


너는 미쳤고 난 정신이 나가버렸어



[Chorus]


‘Cause all of me


나의 모든 것이


Loves all of you


너의 모든 것을 사랑하기 때문이야


Love your curves and all your edges


너의 부드럽고 날카로운 면들도 사랑하지


All your perfect imperfections


너의 모든 완벽한 결점까지도  말야


Give your all to me


네 전부를 내게 줘


I’ll give my all to you


그럼 내 전부를 네게 줄게 


You’re my end and my beginning


넌 나의 시작과 끝이야


Even when I lose I’m winning


내가 졌을 때마저 난 이기고 있지


‘Cause I give you all, all of me


내가 너에게 모든 것을, 내 전부를 주고


And you give me all, all of you


너도 내게 너의 전부를 주니까



[Verse]


How many times do I have to tell you


내가 몇번이나 네게 말해야겠어


Even when you’re crying you’re beautiful too


네가 울고 있을 때 마저 넌 아름답지


The world is beating you down, I’m around through every mood


세상이 너를 넘어뜨려도, 내가 네 주변에서 모든 기분을 느낄게


You’re my downfall, you’re my muse


너는 나의 파멸이자, 뮤즈야


My worst distraction, my rhythm and blues


나의 최악의 방해이자, 리듬 앤 블루스(R&B)야


I can’t stop singing, it’s ringing, and my head for you


노랠 멈출수 없지, 너를 위해 내 머릿 속에서 울려대고 있어



[Bridge]


My head’s under water


내 머리는 수면 아래 있지만


But I’m breathing fine


난 숨을 잘 쉬고있어


You’re crazy and I’m out of my mind


너는 미쳤고 난 정신이 나가버렸어



[Chorus]


‘Cause all of me


나의 모든 것이


Loves all of you


너의 모든 것을 사랑하기 때문이야


Love your curves and all your edges


너의 부드럽고 날카로운 면들도 사랑하지


All your perfect imperfections


너의 모든 완벽한 결점까지도  말야


Give your all to me


네 전부를 내게 줘


I’ll give my all to you


그럼 내 전부를 네게 줄게 


You’re my end and my beginning


넌 나의 시작과 끝이야


Even when I lose I’m winning


내가 졌을 때마저 난 이기고 있지


‘Cause I give you all, all of me


내가 너에게 모든 것을, 내 전부를 주고


And you give me all, all of you


너도 내게 너의 전부를 주니까



Cards on the table, we’re both showing hearts


테이블에 있는 카드들, 우린 모두 하트를 보여주고 있네


Risking it all, though it’s hard


쉽지 않을지라도, 전부를 걸어



[Chorus]


‘Cause all of me


나의 모든 것이


Loves all of you


너의 모든 것을 사랑하기 때문이야


Love your curves and all your edges


너의 부드럽고 날카로운 면들도 사랑하지


All your perfect imperfections


너의 모든 완벽한 결점까지도  말야


Give your all to me


네 전부를 내게 줘


I’ll give my all to you


그럼 내 전부를 네게 줄게 


You’re my end and my beginning


넌 나의 시작과 끝이야


Even when I lose I’m winning


내가 졌을 때마저 난 이기고 있지


‘Cause I give you all, all of me


내가 너에게 모든 것을, 내 전부를 주고


And you give me all, all of you


너도 내게 너의 전부를 주니까



I give you all, all of me


난 네게 전부를 주지, 내 전부를


And you give me all, all of you


너도 내게 전부를 주지, 네 전부를







사진출처(photograph source) : Google 




댓글

Designed by JB FACTORY