Justin Timberlake(저스틴 팀버레이크) - Mirrors 가사/해석/번역

Justin Timberlake(저스틴 팀버레이크) - Mirrors 가사/해석/번역









Aren't you somethin' to admire

당신은 정말 감탄할만한 존재예요

'Cause your shine is somethin' like a mirror

왜냐하면 당신의 빛남은 마치 거울 같아요 

And I can't help but notice

나는 바라볼 수 밖에 없죠

You reflect in this heart of mine

당신은 나의 마음 속을 비추고 있죠

If you ever feel alone and

만약 당신이 외로움을 느낀다면

The glare makes me hard to find

그리고 그 빛이 나를 찾는 것을 어렵게 한다면

Just know that I'm always

알아두세요 내가 항상

Parallel on the other side

당신의 맞은편에 서있을게요



     

[Bridge]

'Cause with your hand in my hand and a pocket full of soul

당신의 손이 내 손과 영혼이 가득찬 주머니 안에 있기에 

I can tell you there's no place we couldn't go

우리가 가지 못할 곳은 없죠

Just put your hand on the glass

그저 당신의 손을 유리 위에 올려요

I'm here tryin' to pull you through

내가 여기서 당신을 끌어 당길게요

You just gotta be strong

당신은 강하게 있어주기만 해요

  

[Chorus]

'Cause I don't wanna lose you now

왜냐하면 나는 이제 당신을 잃고 싶지 않아요

I'm lookin' right at the other half of me

나는 또 다른 나의 반쪽을 바라보고 있죠

The vacancy that sat in my heart

내 마음 속 자리하고 있었던 공허함은

Is a space that now you hold

이제 당신이 채우고 있는 공간이예요

Show me how to fight for now

이제 어떻게 싸워야 할지 보여주세요

And I'll tell you, baby, it was easy

당신에게 말할게요, 그 일은 쉬웠어요

Comin' back here to you once I figured it out

내가 깨닫고 난 후 당신에게 다시 돌아오는 일이요


You were right here all along

그동안 당신이 옳았어요

It's like you're my mirror

당신은 마치 내 거울 같아요

My mirror staring back at me

 나를 바라보고 있는 내 거울 같아요

I couldn't get any bigger

나는 더 커질 수 없었어요

With anyone else beside me

내 옆에 다른 누군가가 있었다면요

And now it's clear as this promise that we're making

그리고 우리가 하는 이 약속은 분명해요

Two reflections into one

두 개의 반사되는 모습은 하나가 돼요

'Cause it's like you're my mirror

왜냐하면 당신은 마치 내 거울같기 때문이예요

My mirror staring back at me, staring back at me

나를 바라보고 있는 내 거울이요




[Verse 2]

Aren't you somethin', an original

당신은 어디에도 없는 존재예요


'Cause it doesn't seem merely a sample

왜냐하면 샘플처럼 보이지조차 않기 때문이죠



And I can't help but stare, 'cause

나는 바라볼 수 밖에 없죠

I see truth somewhere in your eyes

당신의 눈 어딘가에서 진실이 보여요

I can't ever change without you

당신이 없다면 나는 변할 수 없어요

You reflect me, I love that about you

당신은 나를 담고 있고 나는 당신의 그런 점이 좋아요

And if I could, 

그리고 할 수만 있다면

I would look at us all the time

나는 우리의 모습을 항상 보고 있고 싶어요

  

*[Bridge: 반복]

   

*[Chorus: 반복]


[Bridge]

Yesterday is history

어제는 과거이고

Tomorrow's a mystery

내일은 미스테리이죠

I can see you lookin' back at me

당신이 나를 보고 있는 게 보여요

Keep your eyes on me

당신의 눈을 나에게 고정시켜요

Baby, keep your eyes on me

당신의 눈을 나에게 고정시켜요

  

*[Chorus: 반복]

You are, you are the love of my life

당신은 내 인생의 사랑이예요

  

[Verse 3]

Baby, you're the inspiration of this precious song

당신은 이 소중한 노래의 영감이예요

And I just wanna see your face light up since you put me on

이 노래를 듣고 당신의 얼굴이 환하게 빛나는 걸 보고 싶어요


So now I say goodbye to the old me, it's already gone

그러니 이제 예전의 나의 모습과 이별해야죠, 이미 없어졌어요

And I can't wait wait wait wait wait to get you home

그리고 당신을 얼른 집에 데려가고 싶어요

Just to let you know, you are

당신에게 알려주기 위해서요

  

[Verse 4]

Girl you're my reflection, all I see is you

당신은 나의 거울이예요, 나는 당신만 보여요

My reflection, in everything I do

나의 거울, 내가 하는 모든 것의

You're my reflection and all I see is you

당신은 나의 거울이예요, 나는 당신만 보여요

My reflection, in everything I do

나의 거울, 내가 하는 모든 것의








사진출처(photograph source) : Google 







댓글

Designed by JB FACTORY