Coldplay- Viva La Vida 가사/해석/번역

Coldplay- Viva La Vida 가사/해석/번역

 

 



I used to rule the world 

 난 세상을 지배했었지

Seas would rise when I gave the word

내가 말하면 바다가 솟아올랐어

Now in the morning I sleep alone

하지만 지금은 아침에 혼자 잠들고

Sweep the streets I used to own

한때 내 것이었던 거리를 청소해




 




 I used to roll the dice

 한때는 주사위를 굴리곤 했어

 Feel the fear in my enemy's eyes

적들의 눈에서는 두려움이 느껴졌지

Listen as the crowd would sing

지금은 군중들의 노랫소리가 들려

Now the old king is dead, Long live the king

옛 왕은 이제 죽었다!, 만수무강하소서 왕이여!







One minute I held the key

 한때 난 열쇠를 쥐고 있었지

Next the walls were closed on me

벽들은 사방에서 날 에워싸고 있어

And I discovered the my castles stand

그리고 난 이제야 알았지

Upon pillars of salt and pillars of sand

내 성은 소금 기둥과 모래 기둥 위에 세워져 있었다는 걸







 



 I hear Jerusalem bells a ringing

예루살렘의 종소리와

 Roman cavalry choirs are singing

로마 기병대의 합창이 들려

Be my mirror, my sword and shield

나의 거울, 검, 방패가 되어줘

My missionaries in a foreign field

낯선 땅에 있는 나의 선교사들이여









 For some reason I can't explain

무슨 이유인지 난 설명할 수 없지만

 I know saint peter won't call my name

난 알아 내가 천국에는 못 갈 거라는 걸

Never an honest word

진실된 말은 절대 없어

But that was when I ruled the world

내가 지배했던 세상처럼









It was the wicked and wild wind

사악하고 거센 바람이

Blew down the doors to let me in

문을 넘어뜨려서, 내가 들어갈 수 있게 해줬어

Shattered windows and the sound of drums

 깨진 창문과 북 치는 소리

People couldn't believer what's I'd become

 사람들은 내 변한 모습에 믿지 못했어









Revolutionaries wait

혁명가들은 기다렸어

 For my head on a silver plate

 잘려나간 내 머리가 은 쟁반에 올려져 있을 그때를

Just a puppet on a lonely string

그저 꼭두각시 인형일 뿐

Oh who would ever want to be king?

누가 왕이 되고 싶겠는가?



 





 I hear Jerusalem bells a ringing

예루살렘의 종소리와

 Roman cavalry choirs are singing

로마 기병대의 합창이 들려

Be my mirror, my sword and shield

나의 거울, 검, 방패가 되어줘

My missionaries in a foreign field

낯선 땅에 있는 나의 선교사들이여











 For some reason I can't explain

무슨 이유인지 난 설명할 수 없지만

 I know saint peter won't call my name

난 알아 내가 천국에는 못 갈 거라는 걸

Never an honest word

진실된 말은 절대 없어

 But that was when I ruled the world

내가 지배했던 세상처럼







 I hear Jerusalem bells a ringing

예루살렘의 종소리와

 Roman cavalry choirs are singing

로마 기병대의 합창이 들려

Be my mirror, my sword and shield

나의 거울, 검, 방패가 되어줘

 My missionaries in a foreign field

낯선 땅에 있는 나의 선교사들이여









 For some reason I can't explain

무슨 이유인지 난 설명할 수 없지만

I know saint peter won't call my name

 난 알아 내가 천국에는 못 갈 거라는 걸

Never an honest word

진실된 말은 절대 없어

But that was when I ruled the world

내가 지배했던 세상처럼

 

사진출처(photograph source) : Google 

댓글

Designed by JB FACTORY